İÇEL SANAT KULÜBÜ DERNEĞİ TÜZÜĞÜ
DERNEĞİN ADI :
Madde 1)
Derneğin Adı: İçel Sanat Kulübü Derneği. Kısa adı San Kulüp’tür.
Derneğin amblemi: Mor renk üzerine, beyaz renk ile yazılmış İçel Sanat Kulübü’nün kısa adı San Kulüp, altına siyah renk ile yazılmış İçel Sanat Kulübü şeklindedir.
Dernek amblemi Dernek, Dernek Şubeleri ve temsilcilikler tarafından aynen kullanılır. Yönetim Kurulu’nun izni olmadan, üyeler dışında kimseye dağıtılamaz, satılamaz, değiştirilemez ve amaç dışı kullanılamaz.
MERKEZİ:
Madde 2)
Derneğin merkezi, Mersin’dir. Şube açılabilir.
AMACI:
Madde 3)
Tüm sanat dallarında üretimde bulunmak. Sanatsal etkinlikler düzenlemek. Sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlemek. Tüm bu üretim ve etkinliklerle kentimiz ve ülkemiz sanatına, sanatsal yaşamına katkıda bulunmak.
ÇALIŞMA KONUSU, BİÇİMİ VE FAALİYET ALANI :
* Dernek amaçları doğrultusunda kurulması, yapılması, işletilmesi, açılması ve yayınlanması izne tabi olan tüm iş ve işlemlerde yasal mevzuat çerçevesinde resmî kurum ve kuruluşlarından gerekli izinler alınmak şartıyla aşağıdaki faaliyetleri yapar
Madde 4)
1- Sanat üretimi yapılacak çalışma odaları, atölyeleri, kütüphane ve bilgi işlem sistemini oluşturmak.
2- Sanatsal ürünlerin sergilendiği sergi, konser, tiyatro salonları oluşturmak.
3- Profesyonel veya amatör sanatçılara ve öğrencilere sanatsal üretimlerini yapabilmeleri için mekân, alet, araç gereç ve her türlü desteği vermek.
4- Üretiminde Derneğin katkısı olup olmadığına bakılmaksızın her türlü sanatsal ürünü sergilemek, topluma sunmak, yardımcı olmak.
5- Kurs, seminer, konferans ve panel, açık oturum, gibi eğitim çalışmaları düzenlemek
6- Dernekçe üretilen sanatsal ve kültürel ürünlerin, yerel ve ulusal yayın organlarında sergilenmesini, yayınlanmasını sağlamak.
7- Sanat ve kültürle ilgili konularda yarışmalar düzenlemek.
8- Kentimizdeki ve ülkemizdeki sanat eğitimi veren okul ve üniversitelerle, sanat eğitimi ve üretimi yapan kurum, dernek ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, ortak etkinlikler düzenlemek.
9- Kentimiz insanlarının sanatsal ve kültürel yaşamına katkıda bulunacak projeler üretmek, kent belediyeleri ve valilikçe bu projelerin gerçekleştirilmesine çalışmak.
10- Kentimizin fiziki yapılanmasında estetik projeler üretmek, bunu ilgili ve yetkili yerlere ulaştırmak.
11- Çevremizdeki tarihsel kültürel ve doğal değerleri tanımak, korunmasına çalışmak, bu bağlamda çevre gezileri düzenlemek. Uluslararası kurum ve kuruluşlarla sanatsal ve kültürel dayanışma ve işbirliği sağlamak.
12- Amacın gerçekleştirilmesi için gerekli olan her türlü bilgi, belge, doküman ve yayınları temin etmek, dokümantasyon merkezi oluşturmak, çalışmalarını duyurmak için amaçları doğrultusunda gazete, dergi, kitap gibi yayınlar ile üyelerine dağıtmak üzere çalışma ve bilgilendirme bültenleri çıkarmak. Bu bültende sanatsal, kültürel ürünlerin yayınlanmasını sağlamak.
13- Amacın gerçekleştirilmesi için sağlıklı bir çalışma ortamını sağlamak, her türlü alet, cihaz, araç ve gereci, demirbaş ve kırtasiye malzemelerini temin etmek.
14- Gerekli izinler alınmak şartıyla yardım toplama faaliyetlerinde bulunmak ve yurt içinden ve yurt dışından bağış kabul etmek.
15-Tüzük amaçlarının gerçekleştirilmesi için ihtiyaç duyduğu gelirleri temin etmek amacıyla iktisadi, ticari ve sanayi işletmeler kurmak ve işletmek.
16 -Üyelerinin yararlanmaları ve boş zamanlarını değerlendirebilmeleri için lokâl açmak, sosyal ve kültürel tesisler kurmak ve bunları tefriş etmek.
17- Üyeleri arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi ve devam ettirilmesi için yemekli toplantılar, konser, balo, tiyatro, sergi, spor, gezi ve eğlenceli etkinlikler vb. düzenlemek veya üyelerinin bu tür etkinliklerden yararlanmalarını sağlamak.
18- Dernek faaliyetleri için ihtiyaç duyulan taşınır, taşınmaz mal satın almak, satmak, kiralamak, kiraya vermek ve taşınmazlar üzerinde ayni hak tesis etmek.
19- Amacın gerçekleştirilmesi için gerek görülmesi durumunda Kamu Yararına Çalışan Dernek Statüsü almak için çalışmalar yapmak, vakıf kurmak, federasyon kurmak veya kurulu bir vakfa veya federasyona katılmak, gerekli izin alınarak derneklerin izinle kurabileceği tesisler kurmak.
20- Uluslararası faaliyette bulunmak, yurt dışındaki dernek veya kuruluşlara üye olmak ve bu kuruluşlarla proje bazında ortak çalışmalar yapmak veya yardımlaşmak.
21- Amacın gerçekleştirilmesi için gerek görülmesi halinde, 5072 sayılı Dernek ve Vakıfların Kamu Kurum ve Kuruluşları ile ilişkilerine dair kanun hükümleri saklı kalmak üzere, kamu kurum ve kuruluşları ile görev alanlarına giren konularda ortak projeler yürütmek.
22- Gerekli görülen yerlerde dernek faaliyetlerini yürütmek amacıyla temsilcilik açmak.
23- Derneğin amacı ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, diğer derneklerle veya vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek için plâtformlar oluşturmak.
24- Üniversite ve Yüksek Okullarda öğrenim gören güzel sanatlar öğrencilerine karşılıksız burs yardımı yapmak.
25-İçel Sanat Kulübü Derneği gerekli kurum ve kuruluşlardan izin almak kaydıyla İçel Sanat Kulübü tüzüğüne, amaç ve hedeflerine uygun olarak radyo ve televizyon kurabilir ve/veya faaliyetinde bulunabilir.
26-Derneğin amacına yönelik faaliyetlerini sürdürebilmesi için, derneğin amaçları ve hedefleri ile benzer/uyumlu doğrultuda kurulmuş ve kurulacak kooperatifler/sosyal kooperatiflerle, işbirliği yapmak, kooperatiflere üye olmak ve gerekli izinler alınmak şartıyla yeni kooperatifler kurmak.
DERNEĞİN FAALİYET ALANI
Madde 5)
Dernek, Sanat ve kültür alanında faaliyet gösterir.
ÜYE OLMA HAKKI VE ÜYELİK İŞLEMLERİ
Madde 6)
Fiil ehliyetine sahip bulunan ve derneğin amaç ve ilkelerini benimseyerek bu doğrultuda çalışmayı kabul eden ve mevzuatın öngördüğü koşullarını taşıyan her gerçek ve tüzel kişi bu derneğe üye olma hakkına sahiptir. Ancak, kamu kurum ve kuruluşlarının memur statüsündeki görevlileri hakkında özel kanunlarında getirilen kısıtlamalar saklıdır. Ayrıca yabancı gerçek kişilerin üye olabilmesi için Türkiye’de yerleşme hakkına sahip olması da gerekir. Onursal üyelik için bu koşul aranmaz.
Dernek başkanlığına yazılı olarak yapılacak üyelik başvurusu, dernek yönetim kurulunca en çok otuz gün içinde üyeliğe kabul veya isteğin reddi şeklinde karara bağlanır ve sonuç yazıyla başvuru sahibine bildirilir. Başvurusu kabul edilen üye, bu amaçla tutulacak deftere kaydedilir.
Derneğin asıl üyeleri, müracaatları üzerine yönetim kurulunca üyeliğe kabul edilen kişilerdir.
Derneğe maddi ve manevi bakımdan önemli destek sağlamış bulunanlar yönetim kurulu kararı ile onursal üye olarak kabul edilebilir.
10. maddenin a bendine göre çıkartılanların yeniden üye olabilmeleri Genel Kurul kararına bağlıdır. 10.maddenin (a) bendine göre çıkartılanlar ve 10. maddenin (b) bendine göre ayrılanlar 3 tam yıl, istifa edenler ise 1 tam yıl geçmedikçe yeniden üye olamazlar. Tüzüğün 11.maddesinde belirlenen ve dernek genel kurulu tarafından seçilen organlardan birinde fiilen görev yapmakta olan üye, yönetim kurulu, denetim kurulu, disiplin kurullarından görev süresi boyunca yalnızca birinde fiilen görev yapabilir. Danışma Kurulu dahil olmak üzere bu kurullarda görev alacak üyeler en az üç (3) aylık dernek üyesi olmalıdır.
ÜYELİK BAŞVURUSU
Madde 7)
a)- En az iki (2) yıl kulüp üyesi olan iki kişinin imzalı referansı ile başvuru formu
b)- 2 adet vesikalık resim
c)- Yerleşim belgesi ve kimlik fotokopisi
d)- Kısa özgeçmiş ile üyelik talebi yapılır.
Yönetim Kurulu 30 gün içerisinde yapılan başvuruları değerlendirip karara bağlar.
ÜYELİKLER:
Madde 8)
a)-ASİL ÜYELER: Dernek tüzüğündeki amaç ve çalışmak konusuyla ile ilgili çalışmalara katılan, takip eden ve aidat ödeyen kişilerdir.
b)-ONURSAL BAŞKANLIK: Onursal başkanlık derneğimize kültüre, sanata çok değerli katkılar sunmuş ve geçmiş dönemlerde başkanlığımızı yapmış kişilere genel kurul kararı ile ‘Onursal Başkanlık’ verilebilir
c)-ONUR ÜYELERİ: Mersin’e, Türkiye’ye ve dünyaya kültür, sanat, bilim ve insanlık için yararlı katkılarda bulunmuş kişiler arasından isimler, Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir. Onur üyeleri sayısı İçel Sanat Kulübü üyelerinin toplam %5 inden fazla olamaz. Her yönetim döneminde en fazla 3 onur üyesi belirlenebilir. Onur üyeleri aidat ödememeyi talep etmesi durumunda aidat talep edilmez. Onur üyeleri 5 yıllık olarak seçilmiş olup 5 yılda bir liste güncellenecektir. (Onur üyesi olmasına rağmen tüzüğümüzün 10-a maddesindeki fiilleri yaptığı kesinleşen onur üyelerinin üyelikleri yönetim kurulu kararı ile sona erdirilir.)
c)-FAHRİ ÜYELER:
-Derneğe karşı yakın ilgi gösterenler, derneğin gelişimine hizmet eden ve derneğe maddi ve manevi destek veren kişiler arasından Yönetim Kurulu kararı ile belirlenen kişiler fahri üye olarak kabul edilebilirler.
-Fahri üye sayısı dernek üye sayısının toplamının %5’inden fazla olamaz. Her yönetim döneminde en fazla 6 fahri üye belirlenebilir.
-Fahri üyeler aidat ödemez, onlardan aidat talep edilmez.
-Fahri üyeler 4 yıllık olarak seçilmiş olup, 4 yılda bir liste güncellenecektir.
-Fahri üyelerin Genel Kurul’da dernek organlarına seçme, seçilme ve oy kullanma hakları yoktur.
ÜYELİKTEN ÇIKMA
Madde 9)
Her üye yazılı olarak bildirmek kaydıyla, dernekten çıkma hakkına sahiptir.
Üyenin istifa dilekçesi yönetim kurulunun kararı sonucu çıkış işlemleri sonuçlanmış sayılır. Üyelikten ayrılma, üyenin derneğe olan birikmiş borçlarını sona erdirmez. Dernek bu konuda yasal haklarını kullanma hakkına sahiptir.
ÜYELİKTEN ÇIKARILMA:
Madde 10)
Dernek üyeliğinden çıkarılmayı gerektiren haller.
a)- Dernek tüzüğüne aykırı veya amaca zarar verici hareket ettiği, verilen görevleri yapmadığı disiplin kurulu kararı ile belirlenmiş olanlar, yönetim kurulu kararı ile üyelikten çıkarılırlar.
b)- Her takvim yılının sonunda yıllık aidatını ödememiş olanlara, yazılı olarak bildirdikleri son adrese postalanmak üzere, borçlarının miktarının da belirtildiği uyarı mektubu yazılır veya e-posta ile bildirilir. Bu bildirimden sonraki 15 gün içinde borcunun tamamını ödeyip bitirmeyenler. Yönetim Kurulu kararı ile üyelikten çıkartılırlar.
c)- Üye olma şartlarını kaybetmiş olanlar yönetim kurulu kararı ile üyelikten çıkartılırlar.
d)- Dernekten çıkan veya çıkarılanlara önceden derneğe yaptıkları yardım ve aidatlar iade edilmez.
Dernekten çıkan veya çıkarılanlar, üye kayıt defterinden silinir ve dernek malvarlığında hak iddia edemez.
DERNEK ORGANLARI
Madde 11)
- Genel Kurul
- Genel kurul tarafından seçilecek organlar
1-Yönetim Kurulu,
2-Denetim Kurulu,
3-Disiplin Kurulu
c)- Yönetim Kurulu tarafından belirlenenecek kurullar
1)- Yayın Kurulu
2)-Görsel sanatlar Kurulu
3)-Sahne ve müzik kurulu
4)- Gezi kurulu
5)-Felsefe ve edebiyat kurulu
6)-Sinema ve fotoğrafçılık kurulu
7)-Arkeoloji ve tarih kurulu
8)-Üyelerle ilişkileri geliştirme kurulu
9)-Gençlerle iletişim ve gençlik projeleri geliştirme kurulu
10)-Sosyal tesisler ve ticari girişimler geliştirme kurulu
11)-Reklam ve halkla ilişkiler, proje kurulu
12)- Sanat eğitimi ve danışmanlığı kurulu
13)- Danışma Kurulu
Yönetim kurulu yukarıda bahsi geçen kurulların tamamını veya günün şartlarını gerekli olduğu kadarını oluşturur. Oluşturmuş olduğu kurullar dışında gerekli ve ihtiyaç duyduğu durumlarda yeni kurullar veya komiteler oluşturabilir.
Oluşturulacak kurulların görev süreleri yönetim kurulu tarafından belirlenmemiş ise seçimli genel kurul yapıldığı tarihe kadar görevleri sürer. Seçimli genel kurul kararı alınması ile birlikte bu kurulların seçim tarihi itibari ile görevleri otomatikman sona erer, yeni seçilen yönetim kurulu bu kurulların oluşumunda tam yetki ile inisiyatif kullanır. Kurulların almış olduğu kararlar yönetim kuruluna bir rapor ile sunulur, uygulama takdiri ve zamanlaması yönetim kuruluna aittir.
GENEL KURULUN KURULUŞ ŞEKLİ TOPLANMA ZAMANI
Madde 12)
Genel kurul, derneğin en yetkili karar organı olup; derneğe kayıtlı AİDAT BORCU olmayan üyelerden oluşur.
Genel kurul;
1)-Olağan olarak iki yılda bir Ocak ayı içerisinde Yönetim Kurulunca belirlenecek gün, yer ve saatte toplanır.
2)-Olağanüstü olarak Yönetim veya Denetim Kurulunun gerekli gördüğü hallerde veya dernek üyelerinden beşte birinin yazılı isteği üzerine otuz gün içinde toplanır.
YÖNETİM, DENETİM, DİSİPLİN KURULLARI AKSİNE BİR KARAR ALINMADIĞI SÜRECE 2 (İKİ) YILLIK GÖREV SÜRESİ İÇİN SEÇİLİRLER.
YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞI AYNI KİŞİ TARAFINDAN PEŞ PEŞE (ARKA ARKAYA) EN FAZLA İKİ DÖNEM İFA EDİLEBİLİR.
GENEL KURULUN ÇAĞRI USULÜ
Madde 13)
Genel kurul toplantıya yönetim kurulunca çağrılır.
Yönetim kurulu, genel kurulu toplantıya çağırmazsa; üyelerden birinin başvurusu üzerine sulh hâkimi, üç üyeyi genel kurulu toplantıya çağırmakla görevlendirir.
Yönetim kurulu, dernek tüzüğüne göre genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesini düzenler. Genel kurula katılma hakkı bulunan üyeler, en az on beş gün önceden, günü, saati, yeri ve gündemi bir gazetede ilan edilmek veya yazılı olarak bildirilmek, iletişim numarasına mesaj gönderilmek, ya da elektronik posta ile bildirilmek suretiyle toplantıya çağrılır. Bu çağrıda, çoğunluk sağlanamaması sebebiyle toplantı yapılamazsa, ikinci toplantının hangi gün, saat ve yerde yapılacağı da belirtilir. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasındaki süre yedi günden az, altmış günden fazla olamaz. Genel kurul toplantıları derneğin merkezinde yapılır.
Toplantı, çoğunluk sağlanamaması sebebinin dışında başka bir nedenle geri bırakılırsa, bu durum geri bırakma sebepleri de belirtilmek suretiyle, ilk toplantı için yapılan çağrı usulüne uygun olarak üyelere duyurulur. İkinci toplantının geri bırakma tarihinden itibaren en geç altı ay içinde yapılması zorunludur. Üyeler ikinci toplantıya, birinci fıkrada belirtilen esaslara göre yeniden çağrılır.
Genel kurul toplantısı bir defadan fazla geri bırakılamaz.
GENEL KURUL TOPLANTI USULÜ
Madde 14)
Genel kurul, katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğunun, tüzük değişikliği ve derneğin feshi hallerinde ise üçte ikisinin katılımıyla toplanır; çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.
Genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesi toplantı yerinde hazır bulundurulur. Toplantı yerine girecek üyelerin resmi makamlarca verilmiş kimlik belgeleri, yönetim kurulu üyeleri veya yönetim kurulunca görevlendirilecek görevliler tarafından kontrol edilir. Üyeler, yönetim kurulunca düzenlenen listedeki adları karşısına imza koyarak toplantı yerine girerler.
Toplantı yeter sayısı sağlanmışsa durum bir tutanakla tespit edilir ve toplantı yönetim kurulu başkanı veya görevlendireceği yönetim kurulu üyelerinden biri tarafından açılır. Toplantı yeter sayısı sağlanamaması halinde de yönetim kurulunca bir tutanak düzenlenir.
Açılıştan sonra, toplantıyı yönetmek üzere bir başkan ve yeteri kadar başkan vekili ile yazman seçilerek divan heyeti oluşturulur.
Dernek organlarının seçimi için yapılacak oylamalarda, oy kullanan üyelerin divan heyetine kimliklerini göstermeleri ve hazirun listesindeki isimlerinin karşılarını imzalamaları zorunludur.
Toplantının yönetimi ve güvenliğinin sağlanması divan başkanına aittir.
Genel kurulda, yalnızca gündemde yer alan maddeler görüşülür. Ancak toplantıda hazır bulunan üyelerin onda biri tarafından görüşülmesi yazılı olarak istenen konuların gündeme alınması zorunludur.
Genel kurulda her üyenin bir oy hakkı vardır; üye oyunu şahsen kullanmak zorundadır. Tüzel kişinin üye olması halinde, tüzel kişinin yönetim kurulu başkanı veya temsille görevlendireceği kişi oy kullanır.
Toplantıda görüşülen konular ve alınan kararlar bir tutanağa yazılır ve divan başkanı ile yazmanlar tarafından birlikte imzalanır. Toplantı sonunda, tutanak ve diğer belgeler yönetim kurulu başkanına teslim edilir. Yönetim kurulu başkanı bu belgelerin korunmasından ve yeni seçilen yönetim kuruluna yedi gün içinde teslim etmekten sorumludur.
GENEL KURULUN OY KULLANMA VE KARAR ALMA USUL VE ŞEKİLLERİ
Madde 15)
Genel kurulda, aksine karar alınmamışsa, yönetim, denetim, disiplin ve danışma kurulu üyelerin seçimleri gizli oylama ile diğer konulardaki kararlar ise açık olarak oylanır. Gizli oylar, toplantı başkanı tarafından mühürlenmiş kâğıtların veya oy pusulalarının üyeler tarafından gereği yapıldıktan sonra içi boş bir kaba atılması ile toplanan ve oy vermenin bitiminden sonra açık dökümü yapılarak belirlenen oylardır.
Açık oylamada, genel kurul başkanının belirteceği yöntem uygulanır.
Genel kurul kararları, toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır. Şu kadar ki, tüzük değişikliği ve derneğin feshi kararları, ancak toplantıya katılan üyelerin üçte iki çoğunluğuyla alınabilir.
GENEL KURULUN GÖREV VE YETKİLERİ
Madde 16)
Aşağıda yazılı hususlar genel kurulca görüşülüp karara bağlanır.
1-Yönetim, Denetim, Disiplin Kurulu ve Danışma Kurulunun seçilmesi,
2-Dernek tüzüğünün değiştirilmesi,
3-Yönetim ve denetim kurulları raporlarının görüşülmesi ve yönetim kurulunun ibrası,
4-Yönetim kurulunca hazırlanan bütçenin görüşülüp aynen veya değiştirilerek kabul edilmesi,
5-Dernek için gerekli olan taşınmaz malların satın alınması veya mevcut taşınmaz malların satılması hususunda yönetim kuruluna yetki verilmesi,
6-Yönetim kurulunca dernek çalışmaları ile ilgili olarak hazırlanacak yöneltmelikleri inceleyip aynen veya değiştirilerek onaylanması,
7-Dernek yönetim ve denetim kurullarının kamu görevlisi olmayan başkan ve üyelerine verilecek ücret ile her türlü ödenek, yolluk ve tazminatlar ile dernek hizmetleri için görevlendirilecek üyelere verilecek gündelik ve yolluk miktarlarının tespit edilmesi,
8-Derneğin federasyona katılması ve ayrılmasının kararlaştırılması,
9-Derneğin uluslararası faaliyette bulunması, yurt dışındaki dernek ve kuruluşlara üye olarak katılması veya ayrılması,
10-Derneğin vakıf kurması,
11-Derneğin fesih edilmesi,
12-Yönetim kurulunun diğer önerilerinin incelenip karara bağlanması,
13-Mevzuatta genel kurulca yapılması belirtilen diğer görevlerin yerine getirilmesi, Genel kurul, derneğin diğer organlarını denetler ve onları haklı sebeplerle her zaman görevden alabilir. Genel kurul, üyeliğe kabul ve üyelikten çıkarma hakkında son kararı verir. Derneğin en yetkili organı olarak derneğin diğer bir organına verilmemiş olan işleri görür ve yetkileri kullanır.
YÖNETİM KURULUNUN TEŞKİLİ
Madde 17)
Yönetim kurulu, dokuz asil ve dokuz yedek üyeden oluşur.
Yönetim kurulunun dokuz asil üyesi ile yedek üyelerin tamamı genel kurulca en az üç aylık dernek üyeliği olan adaylar arasından seçilir. Yönetim kurulunun seçimden sonraki ilk toplantısı en yaşlı üyenin başkanlığında yapılır. Üyeler arasından 1 başkan, 2 başkan yardımcısı 1 genel sekreter ve 1 sayman seçilir. Yönetim kurulu başkanlığına aday olabilmek için derneğe en az 2 yıllık üye olunması zorunludur. 11- c’de oluşturulan kurullardan sorumlu olmak üzere görevlendirmeler yapılır. Bu kurullar için üç(3) aylık üye şartı aranmaz. Fahri üyeler de bu kurullarda görev alabilir.
Yönetim kurulu, tüm üyelerin haber edilmesi şartıyla her zaman toplantıya çağrılabilir. Üye tamsayısının yarısından bir fazlasının hazır bulunması ile toplanır. Kararlar, toplantıya katılan üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınır.
Yönetim kurulu asil üyeliğinde istifa veya başka sebeplerden dolayı boşalma olduğu takdirde genel kurulda aldığı oy çokluğu sırasına göre yedek üyeler göreve çağrılır. En fazla oy alan yedek üyelerden yönetim kurulunun davet ettiği kişi yönetim kurulu asil üyesi olarak görevine devam eder.
Yönetim Kurulu üye sayısı boşalmalar sebebiyle yedeklerin de getirilmesinden sonra üye tam sayısının yarısından aşağı düşerse genel kurul mevcut yönetim kurulu üyeleri veya Denetleme Kurulu tarafından 1 ay içinde toplantıya çağrılır. Çağrının yapılmaması halinde yerel mahkemeye başvurur.
YÖNETİM KURULUNUN GÖREVLERİ:
Madde: 18)
Yönetim kurulu aşağıdaki hususları yerine getirir.
1. Derneği temsil etmek veya bu hususta kendi üyelerinden bir veya birkaçına yetki vermek,
2. Genel kurulca belirlenen yıllık üyelik aidatının günün koşullarına göre azaltılmasına karar vermek. (Pandemi vb. olağanüstü durumlarda ve dönemlerde ve/veya mücbir sebeplerle) bu karar üye sayısının en az üçte ikisi(2/3 altı kişi)(6) kişi ile alınır, dernek organlarına ve üyelere duyurulur.
3. Derneğin çalışmaları ile ilgili yönetmelikleri hazırlayarak genel kurul onayına sunmak.
4. Genel kurulun verdiği yetki ile taşınmaz mal satın almak, derneğe ait taşınır ve taşınmaz malları satmak,
5. Bina veya tesis inşa ettirmek, kira sözleşmesi yapmak, dernek lehine rehin ipotek veya ayni haklar tesis ettirmek,
6. Gerekli görülen yerlerde temsilcilik açılmasını sağlamak
7. Genel kurulda alınan kararları uygulamak,
8. Her faaliyet yılı sonunda derneğin işletme hesabı tablosu veya bilanço ve gelir tablosu ile yönetim kurulu çalışmalarını açıklayan raporunu düzenlemek, toplandığında genel kurula sunmak,
9. Bütçenin uygulanmasını sağlamak,
10. Derneğe üye alınması veya üyelikten çıkarılma hususlarında karar vermek.
11. Derneğin amacını gerçekleştirmek için her çeşit kararı almak ve uygulamak,
12. Mevzuatın kendisine verdiği diğer görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak,
13. Dernek faaliyetleri için ücretli personel çalıştırmak
14. Dernek üyelerinin cezai işlemlerini uygulamak.
15.Genel kurulun verdiği yetki ile şube açmaya ilişkin işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
16.Derneğin şubelerinin denetlenmesini sağlamak,
17- Madde 11’de belirlenmiş yönetim kurulu tarafından seçilecek kurul veya komisyon üyelerini seçmek, üyelerini değiştirmek ve üyelerin görevine son vermek yönetim kurulunun yetkisindedir
18- Madde 11’de belirlenmiş yönetim kurulu tarafından seçilecek kurul veya komisyonlara ayrı ayrı çalışma usul ve yöntemlerini (yönergelerini) ayrı ayrı belirlemek.
19- Genel kurulca belirlenen danışma kuruluna bilgi, beceri ve fayda sağlayacağını düşündüğü en fazla beş üye belirlenir.
20-WEB Sitesinin, telif haklarına tecavüz oluşturmayacak, cevap hakkı doğurmayacak, bilgilendirici, birleştirici, bütünleştirici, kapsayıcı bir üslûpla oluşturulmasını sağlar ve her yönüyle kişisel verilerin korunması için gerekli önlemleri alır.
YÖNETİM KURULU GÖREV TAKSİMİ:
Madde: 19)
Genel Kurul Toplantısını takiben üç gün zarfında Yönetim Kurulu toplanır. Yönetim Kurulu üyeleri aralarında gizli oyla bir başkan, bir genel sekreter ve bir sayman-veznedar seçerler.
Başkan, sekreter veya sayman-veznedardan birini herhangi bir sebeple,ve kesinlikle görevinden ayrılması halinde, Yönetim Kurulu’nda yedek üyelerden en fazla oy alan üye, asil üyeliğe davet edilir.
YÖNETİM KURULU TOPLANTISI VE OYLAMA:
Madde: 20)
Yönetim Kurulu gündemindeki konuları görüşerek gerekçeli olarak karara bağlar.
Toplantıyı yüz yüze yapmak esastır. Ancak, olağanüstü şartlar veya acil durumlarda (pandemi ve/veya mücbir sebep ve/veya süresi bakımından acil durumlarda) gerektiğinde, usul ve esasları önceden belirlenmiş olmak kaydıyla internet üzerinden çevrimiçi görüntülü toplantı düzenlenebilir ve karar alınabilir.
Uzaktan çevrimiçi yapılan toplantılar kullanılan yazılım ya da programın olanakları dahilinde sesli ve görüntülü olarak kayda alınır. Karar defterine yazılıp ve üyeler tarafından imza altına alınır. Yönetim Kurulunda her üyenin bir oy hakkı vardır. Çoğunluk bulunan kararlar geçerlidir. Yönetim Kurulu’nun 4 olağan toplantısına mazeretsiz olarak iştirak etmeyen Yönetim Kurul üyesi bu görevinden çekilmiş sayılır. (Yönetim Kurulu’nca bir hafta zarfında yerine en çok oy alan yedek üye davet edilir).
BAŞKANIN GÖREVLERİ VE YETKİLERİ:
Madde: 21)
Başkan bu tüzük hükümleri, Yönetim Kurulu kararlarına göre derneği temsil eder. Taşınmaz mallara ait işlemlerde derneği temsil yetkisi Yönetim Kuruluna aittir. Dernek adına resmi beyanatta bulunması basın toplantısı yapması Yönetim Kurulu’nun kararına bağlıdır. Acil hallerde Yönetim Kurulu üyelerinin şifahi görüşleri alınarak başkanın resmi beyanatta bulunması mümkündür. Yazılı bildirilerde başkan ve Yönetim Kurulu üyelerinin adı ve soyadı ve imzaları bulunur.
YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV VE YETKİLERİ
a) Başkanın bulunmadığı hallerde yerine vekâlet etmek,
b) Başkanın verdiği görevleri yapmak,
SEKRETERİN GÖREV VE YETKİLERİ
Sekreterin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Dernek adına tüm yazışmaları yürütmek,
b) Yönetim Kurulu toplantısı gündemini hazırlamak ve üyelere duyurmak,
b) Derneğin arşiv ve dosyalarını düzenlemek,
SAYMAN ÜYENİN GÖREV VE YETKİLERİ
Mali sekreterin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Derneğin gelirlerini temin etmek,
b) Gerekli harcamaları yapmak,
c) Gelir kaynaklarını araştırmak, gelir kaynaklarını araştırıcı girişimleri organize etmek,
d) Muhasebe ile ilgili defter ve belgeleri usulüne uygun tutmak veya tutturmak,
e) Genel kurula sunulacak mali rapor, kesin hesap bilânço ve tahmini bütçeyi yönetim kurulu adına hazırlamak,
f) Yönetim kurulunca gerekliliğine karar verilen demirbaşların alım-satımı, düşümü ve kaydını yapmak veya yaptırmak,
g) Gelir-Gider Defteri, Bütçe Kesin Hesap Bilânço Defteri, Alındı Belgesi Kayıt Defteri, Demirbaş Defteri ve Ambar-Depo Defteriyle başka yardımcı defterleri tutmak veya tutturmak,
DENETİM KURULUNUN TEŞKİLİ
Madde 22)
Denetim kurulu, üç asil ve üç yedek üye olarak genel kurulca seçilir.
Denetim kurulu asil üyeliğinde istifa veya başka sebeplerden dolayı boşalma olduğu taktirde genel kurulda aldığı oy çokluğu sırasına göre yedek üyelerin göreve çağrılması mecburidir.
DENETİM KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ
Madde 23)
Denetim kurulu; derneğin, tüzüğünde gösterilen amaç ve amacın gerçekleştirilmesi için sürdürüleceği belirtilen çalışma konuları doğrultusunda faaliyet gösterip göstermediğini, defter, hesap ve kayıtların mevzuata ve dernek tüzüğüne uygun olarak tutulup tutulmadığını devamlı olarak denetler. Asgari 6 ayda bir hazırlayacağı raporları yönetim kuruluna ve toplandığında Genel Kurul’a sunar.
Ayrıca üyelerin dernek çalışmaları hakkındaki ihbarları üzerine de rapor hazırlayarak gereğini yapar. Yönetim Kurulu her türlü işlem ve hesap dosyalarını, taleplerinde denetim kuruluna vermeye mecburdur. Denetlemelerde zorluk çıkardığı takdirde, denetim kurulu bunu tutanakla tespit edip Genel Kurul’un toplantıya çağrılmasını sağlar. Suç teşkil eden hususların tespiti halinde durumu ilgili makamlara iletir.
Yönetim Kurulu, derneği gerektiğinde bağımsız denetim organlarına denetletebilir. Bu dernek denetim kurulunun yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.
Denetim kurulu gerektiğinde genel kurulu toplantıya çağırır.
DİSİPLİN KURULU
Madde 24)
1- Disiplin Kurulu 3 asil ve 3 yedek üyeden teşkil edilmek üzere Genel Kurulca seçilir. Bu kurul kendi arasından başkanını seçer. Görevi dernekte tüzüğe aykırı davrananlar hakkında yönetim kurulunca kendine havale edilmiş olan olayları kovuşturmaktır.
2- Disiplin Kurulu kendisine verilen dosyayı en geç bir ay içerisinde sonuçlandırır.
3- Disiplin Kurulu ilgili belgeleri inceleyip gerekli bilgileri toplayıp yönetim kuruluna rapor verir. Bu raporda gerekiyorsa ilgili üyenin:
a)- Uyarılması: Uyarı, üyelik görevlerinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin,
b)- Kınanması: Üyelik sıfatının gerektirdiği ağırbaşlılığa yakışmayan tutum ve davranışlarda bulunduğunun ilgiliye yazı ile bildirilmesi,
c)- Üyelikten çıkartılmasını önerebilir.
DANIŞMA KURULU
Madde 25)
Danışma kurulu üyeleri aşağıdaki gibi oluşur;
- Derneğin geçmiş dönem başkanları,
- Görevdeki Yönetim Kurulu Başkanı,
- Görevdeki Yönetim Kurulu başkan yardımcıları, saymanı ve genel sekreteri
- Görevdeki denetim kurulu başkanı,
- Görevdeki disiplin kurulu başkanı
- Seçici kurulunun genel kurula önerdiği 9 kişi
- Genel kurulda seçilen 10 kişi
- Seçim sonrası yönetim kurulunun gerek duyması halinde atayabileceği 5 kişi(dernek yönetim kurulu yetki aldığı dönemin son 6 ayında Danışma Kuruluna atama yapamaz)
Genel kurula sunulacak danışma kurulu listesi belirlenme toplantısı seçici kurul tarafından yapılır. Seçici kurul eski başkanlar, görevdeki yönetim kurulu başkanı, başkan yardımcıları, genel sekreter ve kulüp saymanından oluşur. Eski başkanların en yaşlısı tarafından toplantıya çağrılarak tüm katılımcıların eşit oy hakkı ile oy çokluğu ile seçeceği kulübün muhtelif kurullarında ya da komitelerinde faal görevler üstlenmiş 9 üye atanır.
Genel kurulca seçilecek diğer 10 danışma kurulu üyesi ise genel kuruldan önce görev alacağını belirten aday adayları arasından veya seçici kurulun önereceği yararlı olacağı düşünülen kişilerden genel kurula sunulacak listeyle seçici kurulun önereceği 20 aday üye içinden Genel Kurul tarafından seçilir.
GÖREVİ: Danışma Kurulu bir öneri ve danışma organıdır. Danışma Kurulu kulübün çalışmalarını, projelerini, işleyişini, sorunlarını, gereksinimlerini görüşür, karara bağlar ve yönetim kuruluna önerir.
ÖRGÜTLENME: Danışma Kurulu genel kurulu izleyen en geç 15 gün içinde yönetim kurulu başkanının çağrısı ile toplanır. Danışma Kurulu başkanı, başkan yardımcısı ve sekreteryasını seçip, çalışma programını belirler. Yönetim Kurulunun isteği ile veya kendiliğinden yılda 4 kezden az olmamak üzere toplanır. Aldığı tavsiye kararları Danışma Kurulu karar defterine yazılır ve imzalanır. Alınan kararlar yönetim kuruluna öneri olarak rapor halinde danışma kurulu başkanı tarafından gönderilir. Uygulama takdiri yönetim kuruluna aittir.
DERNEĞİN GELİR KAYNAKLARI
Madde 26)
1 – Derneğe üye olmak için giriş ödentisi talep edilmez. Ancak üye olacak kişinin bağış vermesi durumunda bağış makbuzu düzenlenir. Bu bağış yıllık aidat olarak kabul edilmez. Yıllık aidat genel kurul tarafından belirlenir. İçel sanat Kulübü Derneğinin üye kazanımı ve gençleştirme çalışmalarına destek anlamında;
a)-Dernek üyelerinin kendi ailesi içerisinde birinci derecedeki akrabalarından her hangi birinin kulübe üye yapması durumunda ikinci üyelik için %50 aidat alınır.
b)-Yaşı 18 – 25 yaş aralığında olan genç adaylardan 25 yaşını doldurana kadar aidat %50 alınır. 25 yaşından sonra tam aidat alınır.
c)-Söz konusu yaş grubundaki üye adaylarının üniversite öğrencileri olmaları durumunda dernek faaliyetlerine katılmaları şartı ile mezun olacakları tarihe kadar aidat alınmaz.
d)-Halen göreve devam eden sanatsal dallarda öğretmenlik yapan eğitimcilerin derneğe üye olmaları durumunda aidatlar %50 oranında alınır.
2 – Dernekçe yapılan yayınlar. Tertiplenen çay, balo, eğlence, temsil, konser, gezi, konferans, reklâm, taşınır ve taşınmaz malların işletme gelirleri, sergi ve gösteriler, üyeler için eğitsel kurslar, ürün satışları, her türlü bağışlar v.s.
3 – Gerçek ve tüzel kişilerin kendi isteği ile derneğe yaptıkları bağış ve yardımlar.
4 – Dernek tarafından tertiplenen çay ve yemekli toplantı, gezi ve eğlence, temsil, konser, spor yarışması ve konferans gibi faaliyetlerden sağlanan gelirler,
5 – Derneğin mal varlığından elde edilen gelirler,
6 – Yardım toplama hakkındaki mevzuat hükümlerine uygun olarak toplanacak bağış ve yardımlar.
7 – Derneğin, amacını gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğu geliri temin etmek amacıyla giriştiği ticari faaliyetlerden elde edilen kazançlar.
8 – Önceden mülki idari amirini bilgilendirip gerekli izin ve mevzuata göre yurtdışı kurum ve kuruluşlardan alınacak bağış ve yardımlar.
9 – Diğer gelirler.
10- Yıl içinde elde edilecek gelirlerin en az 2/3(üçteikisi) dernek amaçlarına harcanır.
DERNEĞİN DEFTER TUTMA ESAS VE USULLERİ VE TUTULACAK DEFTERLER
Madde 27)
DEFTER TUTMA ESASLARI;
Dernekte, işletme hesabı esasına göre defter tutulur. Ancak, yıllık brüt gelirin Dernekler Yönetmeliğinin 31. Maddesinde belirtilen haddi aşması durumunda takip eden hesap döneminden başlayarak bilanço esasına göre defter tutulur.
Bilanço esasına geçilmesi durumunda, üst üste iki hesap döneminde yukarıda belirtilen haddin altına düşülürse, takip eden yıldan itibaren işletme hesabı esasına dönülebilir.
Yukarıda belirtilen hadde bağlı kalmaksızın yönetim kurulu kararı ile bilanço esasına göre defter tutulabilir.
Derneğin ticari işletmesi açılması durumunda, bu ticari işletme için, ayrıca Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre defter tutulur.
KAYIT USULÜ
Derneğin defter ve kayıtları Dernekler Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esasa uygun olarak tutulur. Güzel Sanatlar öğrenimi yapan öğrencilere verilecek bursların muhasebesi kulüp gelir ve giderlerinden ilk bakışta ayrılacak şekilde yapılır. Burs verilmek üzere yapılan tahsilâtlarda makbuzun üzerine “burs verilmek kaydı ile” kaşesi mutlaka konur. Bu tahsilâtlar hiçbir şekilde Derneğin diğer faaliyetlerinde kullanılamaz. “burs verilmek kaydı ile” alınmayan paralar burs için kullanılamaz.
TUTULACAK DEFTERLER
Dernekte, aşağıda yazılı defterler tutulur.
a)İşletme hesabı esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir:
1-Karar Defteri: Yönetim kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararların altı toplantıya katılan üyelerce imzalanır.
2-Üye Kayıt Defteri: Derneğe üye olarak girenlerin kimlik bilgileri, derneğe giriş ve çıkış tarihleri bu deftere işlenir. Üyelerin ödedikleri giriş ve yıllık aidat miktarları bu deftere işlenebilir.
3-Evrak Kayıt Defteri: Gelen ve giden evraklar, tarih ve sıra numarası ile bu deftere kaydedilir. Gelen evrakın asılları ve giden evrakın kopyaları dosyalanır. Elektronik posta yoluyla gelen veya giden evraklar çıktısı alınmak suretiyle saklanır.
4-Demirbaş Defteri: Derneğe ait demirbaşların edinme tarihi ve şekli ile kullanıldıkları veya verildikleri yerler ve kullanım sürelerini dolduranların kayıttan düşürülmesi bu deftere işlenir.
5-İşletme Hesabı Defteri: Dernek adına alınan gelirler ve yapılan giderler açık ve düzenli olarak bu deftere işlenir.
6-Alındı Belgesi Kayıt Defteri: Alındı belgelerinin seri ve sıra numaraları, bu belgeleri alan ve iade edelerin adı, soyadı ve imzaları ile aldıkları ve iade ettikleri tarihler bu deftere işlenir.
b)Bilanço esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir:
Dernekler Yönetmeliği 32 madde 1-(a) bendinin 1, 2, 3 ve 6. alt bentlerinde kayıtlı defterler bilanço esasında defter tutulması durumunda da tutulur.
2-Yevmiye Defteri, Büyük Defter ve Envanter Defteri: Bu defterlerin tutulma usulü ile kayıt şekli Vergi Usul Kanunu ile bu Kanununun Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğleri esaslarına göre yapılır.
-Demirbaş ve Alındı Belgesi Defteri tutulması zorunlu değildir.
DEFTERLERİN TASDİKİ
Dernekte, tutulması zorunlu olan defterler kullanmaya başlamadan önce İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü’ne veya notere tasdik ettirilir. Bu defterlerin kullanılmasına sayfaları bitene kadar devam edilir ve defterlerin ara tasdiki yapılmaz. Ancak, bilanço esasına göre tutulan defterler ile form veya sürekli form yapraklı defterlerin, kullanılacağı yıldan önce gelen son ayda, her yıl yeniden tasdik ettirilmesi zorunludur.
GELİR TABLOSU VE BİLÂNÇOLARIN DÜZENLENMESİ
İşletme hesabı esasına göre kayıt tutulması durumunda yıl sonlarında (31 Aralık) (Dernekler Yönetmeliği EK-16’da belirtilen) “İşletme Hesabı Tablosu” düzenlenir. Bilanço esasına göre defter tutulması durumunda ise, yıl sonlarında (31 Aralık), Maliye Bakanlığınca yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğlerini esas alarak bilanço ve gelir tablosu düzenlenir.
DERNEĞİN GELİR VE GİDER İŞLEMLERİ
Madde 28)
GELİR VE GİDER BELGELERİ
Dernek gelirleri ve giderleri, yasalar, ilgili tebliğler ve yönetmeliklerde belirtildiği şekilde ve her ne olursa olsun belgelerle yapılır. Defter ve belgeler mevzuat hükümlerine ve muhasebe kurallarına göre temin edilir, kullanılır ve saklanır. Dernek adına tahsilât yapacak kişi ve kişiler Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir.
Dernek gelirleri, (Dernekler Yönetmeliği EK- 17’de örneği bulunan) “Alındı Belgesi” ile tahsil edilir. Dernek gelirlerinin bankalar aracılığı ile tahsili halinde banka tarafından düzenlenen dekont veya hesap özeti gibi belgeler alındı belgesi yerine geçer.
Dernek giderleri ise fatura, perakende satış fişi, serbest meslek makbuzu gibi harcama belgeleri ile yapılır. Ancak derneğin, Gelir Vergisi Kanununun 94’üncü maddesi kapsamında bulunan ödemeleri için Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre gider pusulası, bu kapsamda da bulunmayan ödemeleri için (Dernekler Yönetmeliği EK-13’te örneği bulunan) “Gider Makbuzu” düzenlenir.
Dernek tarafından kişi, kurum veya kuruluşlara yapılacak bedelsiz mal ve hizmet teslimleri (Dernekler Yönetmeliği EK-14’te örneği bulunan) “Ayni Yardım Teslim Belgesi” ile yapılır. Kişi, kurum veya kuruluşlar tarafından derneğe yapılacak bedelsiz mal ve hizmet teslimleri ise (Dernekler Yönetmeliği EK-15’te örneği bulunan) “Ayni Bağış Alındı Belgesi” ile kabul edilir.
ALINDI BELGELERİ
Dernek gelirlerinin tahsilinde kullanılacak “Alındı Belgeleri” (Dernekler Yönetmeliği EK- 17’de gösterilen biçim ve ebatta) yönetim kurulu kararıyla, matbaaya bastırılır.
Alındı belgelerinin bastırılması ve kontrolü, matbaadan teslim alınması, deftere kaydedilmesi, eski ve yeni saymanlar arasında devir teslimi ve alındı belgesi ile dernek adına gelir tahsil edecek kişi veya kişiler tarafından bu alındı belgelerinin kullanımına ve toplanılan gelirlerin teslimine ilişkin hususlarda Dernekler Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre hareket edilir.
YETKİ BELGESİ
Yönetim kurulu asil üyeleri hariç, dernek adına gelir tahsil edecek kişi veya kişiler, yetki süresi de belirtilmek suretiyle, yönetim kurulu kararı ile tespit edilir. Gelir tahsil edecek kişilerin açık kimliği, imzası ve fotoğraflarını ihtiva eden ve Ek-19’da yer alan Yetki Belgesi dernek tarafından iki nüsha olarak düzenlenerek, dernek yönetim kurulu başkanınca onaylanır. Yönetim kurulu asil üyeleri yetki belgesi olmadan gelir tahsil edebilir. Bu belge mülki amirliklere teslim edilmeyecektir.
Yetki belgelerinin süresi yönetim kurulu tarafından en çok bir yıl olarak belirlenir. Süresi biten yetki belgeleri birinci fıkraya göre yenilenir. Yetki belgesinin süresinin bitmesi veya adına yetki belgesi düzenlenen kişinin görevinden ayrılması, ölümü, işine veya görevine son verilmesi, derneğin kendiliğinden dağıldığının tespit edilmesi veya fesih edilmesi gibi hallerde, verilmiş olan yetki belgelerinin dernek yönetim kuruluna bir hafta içinde teslimi zorunludur. Ayrıca, gelir toplama yetkisi yönetim kurulu kararı ile her zaman iptal edilebilir.”
Gelir ve Gider Belgelerinin Saklama Süresi;
Defterler hariç olmak üzere, dernek tarafından kullanılan alındı belgeleri, harcama belgeleri ve diğer belgeler özel kanunlarda belirtilen süreler saklı kalmak üzere, kaydedildikleri defterlerdeki sayı ve tarih düzenine uygun olarak 5 yıl süreyle saklanır.
BURSLAR
Madde 29)
Derneğimizin faaliyetleri doğrultusunda uygun görülecek burslar genel kurul tarafından hükme bağlanan bir yönetmelik çerçevesinde yönetim kurulu tarafından verilebilir.
BEYANNAME VERİLMESİ
Madde 30)
Derneğin, bir önceki yıla ait faaliyetleri ile gelir ve gider işlemlerinin yıl sonu itibarıyla sonuçlarına ilişkin (Dernekler Yönetmeliği EK-21’de sunulan) “Dernek Beyannamesi” dernek yönetim kurulu tarafından doldurarak, her takvim yılının ilk dört ayı içinde dernek başkanı tarafından mahallin mülki idare amirliğine verilir.
BİLDİRİMLER
Madde 31)
GENEL KURUL SONUÇ BİLDİRİMİ
Olağan veya olağanüstü genel kurul toplantılarını izleyen 45 gün içinde, yönetim ve denetim kurulları ile diğer organlara seçilen asil ve yedek üyeleri içeren (Dernekler Yönetmeliği EK-3’ te sunulan) “Genel Kurul Sonuç Bildirimi” ve ekleri yönetim kurulu başkanı tarafından mülki idare amirliğine bildirilir:
Genel kurul sonuç bildirimine;
1-Divan başkanı, başkan yardımcıları ve yazman tarafından imzalanmış genel kurul toplantı tutanağı örneği,
2-Tüzük değişikliği yapılmışsa, tüzüğün değişen maddelerinin yeni ve eski şekli ile dernek tüzüğünün son şeklinin her sayfası yönetim kurulunca imzalanmış örneği.
Eklenir.
TAŞINMAZLARIN BİLDİRİMİ
Derneğin edindiği taşınmazlar tapuya tescilinden itibaren otuz gün içinde (Dernekler Yönetmeliği EK-26’da sunulan) “Taşınmaz Mal Bildirimi”ni doldurmak suretiyle mülki idare amirliğine bildirilir.
YURTDIŞINDAN YARDIM ALMA BİLDİRİMİ
Dernek tarafından, yurtdışından yardım alınacak olması durumunda yardım alınmadan önce (Dernekler Yönetmeliği EK-4’te belirtilen) “Yurtdışından Yardım Alma Bildirimi” iki nüsha olarak doldurup mülki idare amirliğine bildirimde bulunurlar.
Bildirim formuna, yurt dışından yardım alınması hususunda alınmış yönetim kurulu kararı örneği, varsa bu konuda düzenlenen protokol, sözleşme ve benzeri belgeler ile yardımın aktarıldığı hesaba ilişkin
dekont, ekstra ve benzeri belgenin bir örneği de eklenir.
Nakdi yardımların bankalar aracılığıyla alınması ve kullanılmadan önce bildirim şartının yerine getirilmesi zorunludur.
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI İLE BİRLİKTE YÜRÜTÜLEN ORTAK PROJELERLE İLGİLİ BİLDİRİM
Derneğin görev alanına ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları ile yürüttüğü ortak projelerle ilgili olarak yapılan protokol ve projenin örneği (Dernekler Yönetmeliği EK- 23’de gösterilen) “Proje Bildirimi”ne eklenerek, protokol tarihini izleyen bir ay içinde dernek merkezinin bulunduğu yerin valiliğine verilir.
DEĞİŞİKLİKLERİN BİLDİRİLMESİ
Derneğin yerleşim yerinde meydana gelen değişiklik (Dernekler Yönetmeliği EK-24’te belirtilen) “Yerleşim Yeri Değişiklik Bildirimi”; genel kurul toplantısı dışında dernek organlarında meydana gelen değişiklikler (Dernekler Yönetmeliği EK-25’te belirtilen) “Dernek Organlarındaki Değişiklik Bildirimi” doldurulmak suretiyle, değişikliği izleyen 45 gün içinde mülki idare amirliğine bildirilir.
Dernek tüzüğünde yapılan değişiklikler de tüzük değişikliğinin yapıldığı genel kurul toplantısını izleyen 45 gün içinde, genel kurul sonuç bildirimi ekinde mülki idare amirliğine bildirilir.
DERNEĞİN İÇ DENETİMİ
Madde 32)
Dernekte genel kurul, yönetim kurulu veya denetim kurulu tarafından iç denetim yapılabileceği gibi, bağımsız denetim kuruluşlarına da denetim yaptırılabilir. Genel kurul, yönetim kurulu veya bağımsız denetim kuruluşlarınca denetim yapılmış olması, denetim kurulunun yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz.
DERNEĞİN BORÇLANMA USÜLLERİ
Madde 33)
Dernek amacını gerçekleştirmek ve faaliyetlerini yürütebilmek için ihtiyaç duyulması halinde yönetim kurulu kararı ile borçlanma yapabilir. Bu borçlanma kredili mal ve hizmet alımı konularında olabileceği gibi nakit olarak ta yapılabilir. Ancak bu borçlanma, derneğin gelir kaynakları ile karşılanamayacak miktarlarda ve derneği ödeme güçlüğüne düşürecek nitelikte yapılamaz.
TÜZÜĞÜN NE ŞEKİLDE DEĞİŞTİRİLECEĞİ
Madde 34)
Tüzük değişikliği Genel Kurul kararı ile yapılabilir. Genel kurulda tüzük değişikliği yapılabilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.
Tüzük değişikliği için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3’ü’dür. Genel kurulda tüzük değişikliği oylaması açık olarak yapılır.
DERNEĞİN FESHİ VE MAL VARLIĞININ TASFİYE ŞEKLİ
Madde 35)
Genel kurul, her zaman derneğin feshine karar verebilir.
Genel kurulda fesih konusunun görüşülebilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.
Fesih kararının alınabilmesi için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3’ü’dür. Genel kurulda fesih kararı oylaması açık olarak yapılır.
TASFİYE İŞLEMLERİ
Genel kurulca fesih kararı verildiğinde, derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi son yönetim kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır. Bu işlemlere, feshe ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin kesinleştiği tarihten itibaren başlanır. Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde dernek adında “Tasfiye Halinde İçel Sanat Kulübü Derneği” ibaresi kullanılır.
Tasfiye kurulu, mevzuata uygun olarak derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi işlemlerini baştan sonuna kadar tamamlamakla görevli ve yetkilidir. Bu kurul, önce derneğin hesaplarını inceler. İnceleme esnasında derneğe ait defterler, alındı belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgelerinin tespiti yapılarak varlık ve yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır. Tasfiye işlemeleri sırasında derneğin alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları paraya çevrilerek alacaklılara ödenir. Derneğin alacaklı olması durumunda alacaklar tahsil edilir. Alacakların tahsil edilmesi ve borçların ödenmesinden sonra kalan tüm para, mal ve hakları, genel kurulda belirlenen yere devredilir. Genel kurulda, devredilecek yer belirlenmemişse derneğin bulunduğu ildeki amacına en yakın ve fesih edildiği tarihte en fazla üyeye sahip derneğe devredilir.
Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır.
Derneğin para, mal ve haklarının tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye kurulu tarafından durumun yedi gün içinde bir yazı ile dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirilmesi ve bu yazıya tasfiye tutanağının da eklenmesi zorunludur.
Derneğin defter ve belgelerini tasfiye kurulu sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri saklamakla görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu üyesine de verilebilir. Bu defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıldır.
DERNEĞİN ŞUBELERİNİN KURULUŞU
Madde 36)
Dernek, gerekli görülen yerlerde genel kurul kararıyla şube açabilir. Bu amaçla dernek yönetim kurulunca yetki verilen en az üç kişilik kurucular kurulu, Dernekler Yönetmeliği’nde belirtilen şube kuruluş bildirimini ve gerekli belgeleri, şube açılacak yerin en büyük mülki amirliğine verir.
ŞUBELERİN GÖREV VE YETKİLERİ
Madde 37)
Şubeler, tüzel kişiliği olamayan, dernek amaç ve hizmet konuları doğrultusunda özerk faaliyetlerde bulunmakla görev ve yetkili, tüm işlemlerinden doğan alacak ve borçlarından ötürü kendisinin sorumlu olduğu dernek iç örgütüdür.
ŞUBELERİN ORGANLARI VE ŞUBELERE UYGULANACAK HÜKÜMLER
Madde 38)
Şubenin organları, genel kurul, yönetim kurulu ve denetim kurulu’dur.
Genel kurul, şubenin kayıtlı üyelerinden oluşur. Yönetim kurulu, 5 (beş) asil ve 5 (beş )yedek, denetim kurulu ise 3 (Üç) asil ve 3 (Üç) yedek üye olarak şube genel kurulunca seçilir.
Bu organların görev ve yetkileri ile bu tüzükte yer alan dernekle ilgili diğer hükümler, mevzuatın öngördüğü çerçevede şube’de de uygulanır.
ŞUBELERİN GENEL KURULLARININ TOPLANMA ZAMANI VE GENEL MERKEZ GENEL KURULUNDA NASIL TEMSİL EDİLECEĞİ
Madde 39)
Şubeler, genel kurul olağan toplantılarını genel merkez genel kurulu toplantısından en az iki ay önce bitirmek zorundadırlar.
Şubelerin olağan genel kurulu, 2 (İki) yılda bir, EKİM ayı içersinde, şube yönetim kurulunca belirlenecek gün yer ve saatte toplanır.
Şubeler, genel kurul sonuç bildiriminin bir örneğini toplantının yapıldığı tarihi izleyen 45 gün içinde mülki idare amirliğine ve dernek genel merkezine bildirilir.
Şubeler, genel merkez genel kurulunda seçimlik ve doğal delegelerle temsil edilir. Şubelerin yönetim ve denetim kurulu başkanları doğal delege olarak, şubede kayıtlı her yirmi (20) üye için bir (1), arta kalan üye sayısı 10‘dan fazla veya toplam üye sayısı 20’ den az ise bu üyeler içinde bir olmak üzere seçilecek delegeler de seçimlik delege olarak, şubeyi temsilen genel merkez genel kuruluna katılma hakkına sahiptir.
Genel merkez genel kuruluna en son şube genel kurulunda seçilen delegeler katılır. Genel merkez yönetim ve denetim kurulu üyeleri genel merkez genel kuruluna katılır, ancak şube adına delege seçilmedikleri sürece oy kullanamazlar.
Şubelerin yönetim veya denetim kurulunda görevli olanlar genel merkez yönetim veya denetim kuruluna seçildiklerinde şubedeki görevinden ayrılırlar.
HÜKÜM EKSİKLİĞİ
Madde 40)
Bu tüzükte belirtilmemiş hususlarda Dernekler Kanunu, Türk Medeni Kanunu ve bu Kanunlara atfen çıkartılmış olan Dernekler Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuatın dernekler hakkındaki hükümleri uygulanır.
Bu tüzük 40 (kırk) maddeden ibarettir.
Mevcut Yönetim Kurulu:
Fatih Alkar Başkan
Sedat Kutlu Bşk. Yrd.
Baha Sadık Akiner Bşk. Yrd
Turhan Haşimoğlu Genel Sekreter
Ali Işınak Sayman
Duygu Deniz Demirel Üye
Funda Berfin Şamat Üye
Güldem Kervan Üye
Alihan Demir Üye